Usein kysyttyä

Mikäli et löydä tältä sivulta vastausta kysymykseesi, asiantunteva asiakaspalvelumme auttaa mielellään vaikeissakin kysymyksissä.

Yrityksellemme on aiheutunut tratasta protestointimerkintä. Miten saamme merkinnän poistettua?

Aiheellisia merkintöjä ei poisteta, mutta voitte pyytää lisäämään protestointimerkinnän yhteyteen tiedon maksusta lähettämällä kuittikopion maksustanne rekisterinpitäjälle.

En pysty maksamaan koko velkaa kerralla. Miten minun tulisi toimia?

Useimmissa tapauksissa velan voi maksaa useammassa osassa. Maksusuunnitelman pituuteen vaikuttavat saatavan suuruus, velkoja sekä muut asiaan liittyvät seikat. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme asian ratkaisemiseksi.

Kirjeenne ei ole tullut perille. Mitä teen?

Mikäli olet muuttanut ilmoittamatta siitä velkojallesi tai Luottotieto Suomi Oy:lle, kirje on saatettu lähettää väärään osoitteeseen.  Lain mukaan olet itse vastuussa osoitteenmuutoksen ilmoittamisesta. Väestörekisteriin ilmoittaminen ei pelkästään riitä.

Olen jo maksanut saatavan josta sain perintäkirjeen...

Jos sait meiltä kirjeen saatavasta, jonka olet maksanut ennen perintätoimenpiteiden alkamista, ota välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme asian selvittämiseksi. Syystä tai toisesta suorituksesi on jäänyt velkojalta huomioimatta. Muista kuitenkin, että mikäli asia on siirtynyt perintätoimistolle ennen suoritusta, on perintätoimistolla oikeus vaatia perintäkuluja maksettavaksesi.

Perintä on mielestäni aiheeton...

Mikäli olet saanut perintäkirjeen saatavasta jonka perintäkelpoisuudesta olet eri mieltä velkojan kanssa, voit tehdä asiasta kirjallisen reklamaation Luottotieto Suomi Oy:lle. Reklamaatio tulee tehdä kirjallisesti, jotta kaikki huomionarvoiset seikat tulevat esille ja jotta asiat tulevat huomioiduksi myös jatkokäsittelyssä.

Sain ilmoituksen liikasuorituksesta. Voinko ilmoittaa tiedot puhelimitse?

Valitettavasti se ei onnistu. Kirjanpitoamme varten tarvitsemme tiedot kirjallisesti. Voit lähettää kirjeessä pyydetyt tiedot postitse tai sähköpostitse.